underbarahund

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Sophie - 9 april 2013 00:01

Hej på er.

Just nu ligger vi i sängen, jag klarvaken och Zeke snarkandes!
Jag ligger och funderar på hur jag ska kunna bli en bättre ägare/ledare. Och hur jag ska kunna bli bättre på att vis honom Hur Jag vill att Han ska göra. Och dessutom ligger jag och funderar på hur vi ska ta oss vidare i räddningen, det går bra. Men ibland känns det mest som att han flummar runt i hopp om att hitta någon figurant. Det här med koppelsöke är verkligen klurigt för oss haha. Jag försöker tänka ut vad jag kan göra för att få honom mera fokuserad, utan att känna sig 'bromsad' bara för att jag hänger efter i kopplet. Och jag funderar även på vad jag ska ha som belöning åt honom - han älskar mat och godis, men skulle behöva komma till lek bättre. Har kört med "kamprepen" vi har hemma nu, och han Älskar dom här hemma och blir galen så fort han ser dom. Men när figuranten ska till och leka med honom som belöning så naffsar han lite lätt i den sen bryr han sig inte så mycket. Ikväll är det myclet funderingar haha. Men vi får ta allt lite som det kommer, det mesta brukar ju lösa sig - min fina hund. Vad jag älskar dig och tycker om att jobba med Dig - du ger så myclet tillbaka.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards